Hier vindt u de meest gestelde vragen
Wellicht kunt u het antwoord op uw vraag hier niet vinden. U kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen via telefoonnummer 085 27 36 338.
Hoe kan ik prijzen van verschillende media vergelijken?
Er zijn verschillende zoekfuncties op de website.
Met het invulveld “Zoek op plaatsnaam/postcode” vindt u, afhankelijk van het menu (kranten/buitenreclame) dat u heeft gekozen, de tarieven van buitenreclame objecten in uw gemeente of de beschikbare kranten. De tarieven van een specifieke krant zijn te raadplegen door een krant te selecteren.
Met het invulveld “Zoek op krant” vindt u de tarieven van de door u gekozen krant.
Voor kranten is er een extra zoekfunctie bovenaan de krantenpagina die u helpt snel een vergelijking te maken tussen de kranten in uw gemeente. Door in de drop-down lijstjes vier simpele keuzes te maken (gewenst bereik, type advertentie, verfijning bereikkeuze, gewenst formaat) krijgt u een overzicht van oplage en tarieven van alle kranten die binnen uw selectie vallen.
Door het selecteren van een advertentieformaat uit een van de tarievenoverzichten, gaat u naar het bestelproces, waar u de mogelijkheid krijgt onder andere exact formaat, kleur en plaatsingsdatum te kiezen.
Hoe vind ik het beste medium voor mijn campagne?
De website van de Advertentiegroothandel biedt u op basis van prijzen en aanvullende informatie een goed inzicht in welk medium u het best zou kunnen adverteren. Maar voor een uitgebreider advies zijn onze professionals u tijdens kantooruren graag, geheel vrijblijvend, van dienst. Ziet u door de bomen het bos niet meer? Wilt u weten welke kranten juist voor uw branche het best kunnen worden ingezet? Of welke outdoor uiting het meest geschikt is voor campagne? Of wilt u de inzet van traditionele media afzetten tegen de kosten en verwachte opbrengsten van buitenreclame, online adverteren of social media? Wij adviseren u welk middel u wanneer het beste kunt inzetten, of het nu gaat om een commerciële uiting of uw wervingscampagnes. Van krantenadvertentie tot social media, wij bieden voor u de meest efficiënte presentatie. Ook verzorgen wij uw ontwerp en drukwerk. Op alle gebieden zijn wij no-nonsense, scherp en onderscheidend. En op elk terrein hebben wij specialisten in huis. Neemt u voor een onafhankelijk advies contact op met 085-2736338.
Hoe lever ik mijn materiaal aan?
- Direct na het voltooien van het bestelproces komt u in een WeTransfer scherm waarin u het bestand of de bestanden kunt uploaden.
- U kunt uw bestand(en) per mail (maximaal 10 MB) versturen naar opmaak@advertentiegroothandel.nl onder vermelding van uw ordernummer.
Advertentiegroothandel werkt samen met meerdere deskundige grafische vormgevers en DTP’ers. Zij laten zich graag inspireren door uw wensen en ervaring. U kunt direct na uw bestelling uw logo’s en beeldmateriaal samen met de gewenste advertentietekst (bij voorkeur in een apart Microsoft Word-bestand) uploaden. U krijgt dan een kant en klaar concept ontwerp voorgelegd. Let op dat uw beeldmateriaal een resolutie van minimaal 300 dpi heeft (voor sommige buitenreclame objecten geldt zelfs 450 dpi) om korrelige weergave te voorkomen.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Is het ook mogelijk in andere media te adverteren?
Het medium waarin ik wil adverteren staat niet op de site. Kan ik nu niet adverteren?
Op onze site staan de tarieven van alle dagbladen, nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten van Nederland. Ook vindt u een compleet overzicht van de belangrijkste buitenreclame objecten. Toch kan het zijn dat titels of objecten die u op deze site verwacht niet (makkelijk) vindbaar zijn of dat u in een bepaald vakblad wilt adverteren dat buiten het bereik van onze website valt. In dat geval raden wij u aan een offerte aan te vragen via de website. De Advertentiegroothandel werkt samen met alle uitgevers en exploitanten in Nederland en kan u binnen één werkdag voorzien van een prijsopgave mét korting op de standaardtarieven.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Heb ik een account nodig?
De kracht van de Advertentiegroothandel zit hem onder meer in de snelheid en het gemak waarmee een advertentie of reclame-uiting geplaatst kan worden. Het is werkelijk een fluitje van een cent. Wij willen u daarom niet lastig vallen met een omslachtige registratieprocedure. De eerste keer dat u bij ons bestelt, wordt aan uw mailadres automatisch een account gekoppeld. U krijgt de gegevens per mail opgestuurd, zodat u altijd inzicht heeft in de status van uw order(s).
Kan de Advertentiegroothandel mijn bestanden opmaken?
Advertentiegroothandel werkt samen met meerdere deskundige grafische vormgevers en DTP’ers. Zij laten zich graag inspireren door uw wensen en ervaring. U kunt direct na uw bestelling uw logo’s en beeldmateriaal samen met de gewenste advertentietekst (bij voorkeur in een apart Microsoft Word-bestand) uploaden. U krijgt dan een kant en klaar concept ontwerp voorgelegd. Let op dat uw beeldmateriaal een resolutie van minimaal 300 dpi heeft (voor sommige buitenreclame objecten geldt zelfs 450 dpi) om korrelige weergave te voorkomen.
Kan ik met dezelfde advertentie in meerdere kranten tegelijk adverteren?
Als u in meerdere kranten tegelijk wilt adverteren, dient u deze een voor een te selecteren. Zodra ze allemaal in uw winkelwagen staan, rond u uw bestelling af. U kunt vervolgens wel één en dezelfde opmaak gebruiken voor alle titels. Geef bij het uploaden of aanleveren van uw bestand(en) aan dat u de opmaak voor uw gehele bestelling wilt gebruiken. Na handmatige controle door onze medewerkers zullen wij de status van uw bestelling wijzigen in “Materiaal ontvangen”.
Ik zou mijn advertentie graag op de voorpagina van de krant willen laten plaatsen, kan dat?
Het plaatsen van een advertentie op een specifieke pagina, zoals de voorpagina of een redactiepagina, brengt over het algemeen meerkosten met zich mee. Ook is het formaat voor deze redactiepagina’s nog wel eens afwijkend van de formaten op advertentiepagina’s. Een specifieke plek in de krant is voor ons daarom maatwerk. Wilt u van tevoren de kosten weten, dan kunt u het beste een offerte aanvragen via de website. Binnen één werkdag ontvangt u van ons een prijsopgave. Een alternatief is uw bestelling te voltooien en in het opmerkingenveld aan te geven dat u een voorkeur voor een bepaalde redactiepagina heeft. Wij kunnen u dan de eventuele meerkosten doorgeven.
Ik zie dat ik personeelsadvertenties kan doorplaatsen op vacaturesites. Kan ik ook uitsluitend adverteren op vacaturebanken?
De doorplaatsing van personeelsadvertenties op vacaturesites is een vast onderdeel van ons bestelproces. Het is echter ook mogelijk uw personeelsadvertentie online te plaatsen als u niet in een krant wilt adverteren. Wilt u hiervan gebruik maken, neem dan contact met ons op (085-2736338) of vul ons offerteformulier in.
Is de gekozen plaatsingsdatum gegarandeerd?
Ons systeem berekent op basis van de aanleverdeadlines van de uitgever de eerst mogelijke plaatsingsdatum. Direct na uw bestelling leggen wij de plaatsingsdatum bij de uitgever vast. In 99% van de gevallen is deze gegarandeerd. U dient dan wel binnen twee uur uw ontwerp aan te leveren. In het geval u kiest voor opmaak door de Advertentiegroothandel, houden wij één werkdag speling voor de opmaak en goedkeuring van het ontwerp. Indien uw goedkeuring langer op zich laat wachten, kan dit gevolgen hebben voor de gewenste plaatsingsdatum. Bij buitenreclame houden wij een slag om de arm. Het kan zijn dat de geselecteerde objecten reeds gereserveerd zijn. U krijgt hier na uw reservering zo snel mogelijk terugkoppeling over. Pas na bevestiging van de exploitant wordt de reservering definitief.
Hoe weet ik wat de status van mijn order is?
U kunt inloggen onder het kopje ‘Ik wil inloggen’. Onder het kopje ‘Orderstatus’ ziet u snel en eenvoudig wat de status van uw order is. Bij elke statuswijziging ontvangt u van ons een e-mail. Voor een toelichting van de verschillende statussen klik hier.
Hoe weet ik of mijn advertentie in de krant heeft gestaan of mijn buitenreclame campagne heeft plaats gevonden?
In de meeste gevallen ontvangen wij van de uitgever de pagina van de krant waarop uw advertentie heeft gestaan. Buitenreclame exploitanten sturen ons vaak één of meer foto's van uw uiting. Als dit ‘bewijsnummer’ bij ons binnen komt, wordt het opgeladen in uw account.
Mochten wij geen bewijsnummer ontvangen, dan kunnen wij dit op uw verzoek opvragen. Let op: sommige uitgevers verbinden hier kosten aan, die wij aan onze klanten doorberekenen. Is uw advertentie onverhoopt niet in de krant verschenen, dan zullen wij voor u een klacht indienen bij de uitgever. In dit geval zullen wij direct contact met u opnemen om compensatie en/of herplaatsing te bespreken.
Ik moet een advertentie plaatsen in een landelijke krant. Wat is de goedkoopste oplossing?
In het geval van een liquidatie van een BV of een fusie of splitsing van rechtspersonen bent u verplicht een advertentie in een landelijke krant te plaatsen. Ook bij vereffening van een nalatenschap kan dit het geval zijn. Hoewel het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad niet aan een bepaalde regio zijn gekoppeld en op onze site daarom onder landelijke kranten worden geschaard, kunnen aankondigingen in deze kranten niet gelden als "een aankondiging in een landelijk verspreid dagblad". In 1994 oordeelde de rechter dat deze kranten voor dit doel niet kunnen worden ingezet omdat deze kranten a) zich richten op een zeer beperkte doelgroep; b) een zeer beperkt aantal abonnementen hebben; c) slechts in bepaalde gebieden worden verspreid; en d) een zeer beperkte losse verkoop hebben.
Als goedkoopste landelijk optie adviseren wij u de rubrieksadvertenties van De Telegraaf voor dit doeleinde in te zetten. U kunt op deze pagina de tekst voor uw liquidatie advertentie eenvoudig genereren door het invullen van uw bedrijfsgegevens, of - indien u de tekst al gereed heeft - deze invoeren en direct de prijs berekenen.
Krijg ik korting als ik vaker of in meerdere kranten tegelijk wil adverteren?
Aan welke eisen moet een advertorial voldoen?
Wanneer de advertorial aan onderstaande eisen voldoet, kan deze over het algemeen worden geplaatst. Echter, omdat de basisgedachte (er mag geen onduidelijkheid bestaan over de afzender van de uiting) leidend is en niet de regels, behoudt de redactie van de krant het recht om op grond van te grote gelijkenis met redactionele artikelen een advertorial af te wijzen en niet tot plaatsing over te gaan, zelfs dus als deze aan alle regels voldoet. De plaatsing van advertorials mag te allen tijde en zonder opgave van redenen door de redactie worden geweigerd, zonder dat Advertentiegroothandel ter zake aansprakelijk kan worden gesteld door de opdrachtgever.
Het aantal advertorials per krant of magazine is gelimiteerd. Dit wordt bepaald door de hoofd-of eindredacteur.
In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat een advertorial ten minste aan de volgende eisen moet voldoen:
- Boven de advertorial staat altijd het woord ‘Advertentie’ in minimaal 12-punts letterkorps in vol zwart en romein. Deze staat gecentreerd bovenaan. Andere benamingen dan of synoniemen van het woord ‘Advertentie’ zijn niet toegestaan.
- De advertorial moet worden voorzien van minimaal een 1-punts kader (vol zwart).
- De opbouw en vormgeving van de advertorial wijkt zodanig af van een normale redactiepagina, dat deze in één oogopslag kan worden herkend als niet behorend tot de redactionele content van de titel, met in ieder geval: een afwijkend, schreefloos, lettertype (voorbeeld: Arial, Helvetica, Verdana en Calibri), een afwijkende kolombreedte en een afwijkend aantal kolommen.
- In de advertorial mag geen gebruik worden gemaakt van het logo of worden verwezen naar ‘het merk’ waarin de advertorial wordt geplaatst.
- Tussen de tekstkolommen worden geen (haar)lijnen geplaatst - ook niet bij Engelse regelval. Dit is voorbehouden aan de redactie.
- Specifieke stijlkenmerken vormgegeven in de opmaak van de krant zoals labels, inzetjes, aflijning, raster/lijnstructuur zijn niet toegestaan.
- De kop bestaat uit alleen een kop en dat betekent geen chapeau, bovenkop of onderkop.
- De tekst van de advertorial mag geen intro of aanhef hebben, zodat het lijkt op een nieuwslead of introtekst. De eerste alinea is hooguit cursief in hetzelfde lettertype en letterkorps als de gebruikte broodtekst in de advertorial.
- De tekst bevat geen ‘citaten’ of ‘citaatblokjes’ zoals vormgegeven in redactionele artikelen.
- In de tekst staat geen informatieblokje of een variant van een ‘colofon’, evenals dat er niet in staat een variant op ‘reageren naar redactie.....’.
- In de tekst staat geen link naar een redactioneel artikel.
- In de advertorial staat binnen het tekstblok van de advertorial een duidelijk en apart NAW-blok (in één oogopslag waar te nemen) met de naam van de adverteerder, url van de website of een telefoonnummer onder een duidelijk logo van de adverteerder. De tekst is hetzelfde lettertype en minstens even groot als de broodtekst in de advertorial. De tekst is niet doorlopend, en dus opsommend onder het logo met naam, contactgegevens, website.
- Indien van toepassing moet het logo én het product van de adverteerder in een packshot (productfoto) goed zichtbaar in de advertorial worden afgebeeld
- De tekst van een advertorial mag geen aanduiding hebben zoals: "Van onze verslaggever", "Door [naam verslaggever]", plaats en/of datum aan het begin van de tekst.