Buiten zichtbaar zijn op
Buitenreclame is overal. Loop je vanaf jouw huis naar de supermarkt? Dan kom je onderweg al vele vormen van buitenreclame tegen. Of het nu een abri is in het bushokje, of de grote zuil op het plein; overal vuren organisaties verschillende boodschappen op je af met behulp van buitenreclame.
Met het adverteren via buitenreclame bereik jij een ontzettend grote doelgroep. De boodschap kun je verspreiden via verschillende uitingen. Advertentiegroothandel helpt jou met het uitzoeken, tonen en verspreiden van de ideale boodschap voor jouw campagne. Bekijk hieronder de voordelen en alle mogelijkheden van buitenreclame. Wie weet zie jij binnenkort jouw eigen boodschap buiten hangen!
Wat is buitenreclame?
Buitenreclame omvat alle vormen van reclame die buiten zijn gericht om een boodschap over te brengen aan het publiek. Deze vorm van reclame wordt ook wel outdoor advertising genoemd. Met buitenreclame probeer je de aandacht te trekken van een zo groot mogelijk publiek. Het vermogen om een groot publiek te bereiken en de brede zichtbaarheid maakt deze vorm van reclame nog steeds erg populair.
Vooral in een tijd waarin digitalisering steeds meer de overhand heeft, is een creatieve vorm van buitenreclame de ideale manier om jouw boodschap onder de aandacht te brengen. Advertentiegroothandel helpt jou hier graag bij!
De voordelen van buitenreclame
Het gebruik van buitenreclame heeft verschillende voordelen. Hieronder hebben we de drie belangrijkste voor jou opgesomd:
-
Brede zichtbaarheid
Misschien wel het grootste voordeel van buitenreclame: de brede zichtbaarheid. Deze vorm van reclame bereikt een breed en divers publiek, zoals automobilisten, reizigers of wandelaars. Grote billboards, reclamemasten en zuilen zie je namelijk niet over het hoofd. Hierdoor is buitenreclame een effectief reclamemiddel om bijvoorbeeld jouw merkbekendheid te vergroten.
-
Lange expositietijd
In tegenstelling tot digitale advertenties die binnen enkele seconden alweer verdwijnen, biedt buitenreclame constante zichtbaarheid. Een reclamebord langs de snelweg, een poster op een zuil of OV-reclame blijft dag en nacht voor een bepaalde periode hangen. Bezoekers worden dus herhaaldelijk blootgesteld aan jouw boodschap.
-
Minder afleiding
Op internet worden mensen overspoeld met honderden advertenties per dag. Mensen ervaren zoveel afleiding, dat de boodschap niet meer doordringt. Buitenreclame staat op zichzelf, zonder concurrentie van andere advertenties op hetzelfde scherm of pagina. De kans is daarom groter dat jouw boodschap de aandacht van de kijker trekt én, nog belangrijker, vasthoudt!
De verschillende mogelijkheden
Bij Advertentiegroothandel heb je keuze uit verschillende buitenreclame mogelijkheden. Doordat we de laatste trends en ontwikkelingen constant in de gaten houden, werken met ervaren specialisten en ieder project persoonlijk aanpakken, maken we ook van jouw campagne een daverend succes!
Wij helpen je met het kiezen van het juiste buitenreclame object voor jouw boodschap. Zo heb je bij ons keuze uit de volgende reclamemogelijkheden:
A0 reclame
Dit zijn grote posters die je vaak ziet hangen in stadscentra of bij evenementen. De posters hebben een formaat van 841 x 1189 mm, waardoor ze uitstekend zichtbaar zijn.
A0 reclame wordt voornamelijk gebruikt om lokale evenementen of aanbiedingen te promoten. Met het ophangen van de posters bereik je een hoge zichtbaarheid, terwijl de kosten niet erg hoog liggen.
Abri
Een abri is een reclameposter die getoond wordt in onder andere wachtruimtes bij bus-, trein- of tramhaltes. De abri's kunnen zowel in posterformaat of digitaal ontwikkeld worden. Het formaat is 1185 x 1750 mm.
Abri's worden geplaatst op plekken waar mensen moeten wachten. En omdat mensen wachten, worden ze langer blootgesteld aan jouw boodschap. Dit creëert automatisch meer herkenning en zichtbaarheid.
Billboard
Billboards zijn grote reclameborden langs wegen en in stadscentra. Ze staan opgesteld op strategische locaties, waar de zichtbaarheid groot is.
Met het adverteren op een billboard bereik jij een enorm publiek (met de focus op automobilisten en wandelaars). Dit zorgt voor een grote herkenningsfactor van jouw boodschap.
Digitaal scherm
Met het tonen van elektronische displays op digitale schermen toon jij snel en eenvoudig jouw boodschap. Doordat deze vorm van reclame gedigitaliseerd is, kun je de boodschap op ieder gewenst moment aanpassen. Digitale schermen hangen zowel op buiten- als binnenlocaties.
Het adverteren op een digitaal scherm geeft jou enorme flexibiliteit. De inhoud is snel aan te passen en kan extra aandacht trekken door bewegende beelden.
OV-reclame
OV-reclame is het plaatsen van advertenties op en rondom openbaar vervoer, zoals treinen, trams en bussen in drie verschillende vormen: voertuigbestickering, informatieschermen met reisinformatie en A3-posters in bussen.
Met OV-reclame bereik je een divers publiek dat dagelijks jouw boodschap meerderde keren te zien krijgt. Dit creëert veel herkenbaarheid en zichtbaarheid voor het merk.
Reclamemast
Een reclamemast is een grote mast waar jouw boodschap op één zijde getoond wordt. De masten staan op de drukste knooppunten in Nederland en genereren dus veel zichtbaarheid.
Het enorme bereik van reclamemasten maakt het uiterst geschikt voor een boodschap dat een groot publiek moet zien. Denk aan merk- en productintroducties of grote salespromoties.
Zuilen
Zuilen zijn staande structuren, die hoog boven de menigte uitsteken. Zuilen staan vaak op drukke wandelgebieden, zoals in het centrum van de stad, een drukke winkelstraat of op een boulevard.
Een zuil heeft een groot plakoppervlak. Hiermee is het mogelijk meerdere advertenties op één locatie te plakken. Dit verhoogt de zichtbaarheid van de boodschap en geeft vele opties je advertentie uit te dragen.
De kosten van buitenreclame
Wil jij jouw boodschap communiceren via buitenreclame? Goed idee! Je hebt vele mogelijkheden om je boodschap te communiceren. De kosten van buitenreclame worden beïnvloed door verschillende factoren. Hieronder vind je de vijf belangrijkste factoren waarmee wij de waarde van jouw buitenreclame investering bepalen:
-
De locatie
De locatie van buitenreclame is erg belangrijk voor het totale kostenplaatje. Reclame in stadscentra of langs drukke snelwegen en kruispunten is bijvoorbeeld duurder vanwege de hogere zichtbaarheid. Maar dit levert ook meer bereik op voor het grote publiek. Adverteer je op minder drukke locaties? Dan merk je dit uiteraard ook in de portemonnee!
-
Het formaat
Voor grotere reclame-uitingen, zoals jouw advertentie op billboards of reclamemasten, betaal je vaak meer dan kleinere formaten. Denk hierbij aan A0 reclame of een poster op een zuil, die goedkoper zijn.
-
De duur
Jij bepaalt hoe lang jouw advertentie wordt weergegeven. Enkele dagen? Of misschien wel enkele weken? Hoe langer jij de advertentie zichtbaar wil hebben, hoe hoger de kosten zijn. Maar met een relatief lange boekingsperiode kun jij wel profiteren van leuke kortingen!
-
De technologie
Heldere en digitale displays trekken de aandacht. Zowel overdag als ‘s nachts. Daarnaast bieden digitale displays ook nog eens meer advertentiemogelijkheden, zoals roterende of bewegende beelden. De wijze waarop jij jouw boodschap wil presenteren, heeft invloed op de prijs.
-
De productie
Tot slot heeft de productie van jouw boodschap ook invloed op de kosten. Een investering in hoogwaardige materialen of de nieuwste technieken resulteert bijvoorbeeld in een zeer professionele uitstraling. Denk hierbij aan het ontwerp, de installatie en de afdruk.
Grof gezegd kunnen we zeggen dat de kosten voor buitenreclame fluctueren van € 1.000,- voor een lokale campagne, tot aan honderdduizenden euro’s voor een grootschalige landelijke campagne. Meer weten? De specialisten van Advertentiegroothandel helpen jou graag verder met het samenstellen van jouw gewenste buitenreclame campagne!
Wij denken graag met je mee
Zoals je ziet, is buitenreclame mogelijk in vele soorten en maten. Advertentiegroothandel helpt jou graag verder met het effectief inzetten van deze populaire reclamevorm. Zo helpen we samen met jou de juiste middelen in te zetten en bekijken we hoe de prijzen zich verhouden ten opzichte van de mogelijkheden. Deze geven we overzichtelijk weer, zodat jij altijd weet waar je aan toe bent. Jij bepaalt de periode van jouw boodschap en wij zorgen ervoor dat deze op de juiste wijze wordt vertoond!
Onze specialisten staan iedere werkdag voor jou klaar om je van persoonlijk advies te voorzien. Of je nu een commerciële boodschap wil uiten, of een wervingscampagne wilt starten: je bent bij ons aan het juiste adres! Daarnaast helpen we je ook graag met het ontwerpen van de uitingen. Bij Advertentiehandel denken we graag met je mee!
Meer informatie nodig?
Wil je graag meer informatie over buitenreclame? Ons team zit klaar om jou verder te helpen. Bel ons op 085 - 2736 338, stuur een e-mail naar info@advertentiegroothandel.nl of vul het online contactformulier in. We staan je graag te woord!
Beoordeeld met een 8,7
-
We zijn als stichting zeer goed geholpen. Het meedenken werd zeer gewaardeerd, dank daarvoor. We zijn heel tevreden over de dienstverlening.
-
Prima gelukt dankzij een snelle en effectieve terugkoppeling van de medewerkers die de advertentie vormgegeven hebben. Contact was snel en informeel, erg prettig en klantvriendelijk.
-
Met aanleveren van tekst en foto werd binnen een paar uur een prachtige en opvallende advertentie gemaakt. Ook een voorgestelde aanpassing was daarna snel verwerkt.