-
1Hoe vind ik het beste medium voor mijn campagne?
De website van de Advertentiegroothandel biedt u op basis van prijzen en aanvullende informatie een goed inzicht in welk medium u het best zou kunnen adverteren. Maar voor een uitgebreider advies zijn onze professionals u tijdens kantooruren graag, geheel vrijblijvend, van dienst. Ziet u door de bomen het bos niet meer? Wilt u weten welke kranten juist voor uw branche het best kunnen worden ingezet? Of welke outdoor uiting het meest geschikt is voor campagne? Of wilt u de inzet van traditionele media afzetten tegen de kosten en verwachte opbrengsten van buitenreclame, online adverteren of social media? Wij adviseren u welk middel u wanneer het beste kunt inzetten, of het nu gaat om een commerciële uiting of uw wervingscampagnes. Van krantenadvertentie tot social media, wij bieden voor u de meest efficiënte presentatie. Ook verzorgen wij uw ontwerp en drukwerk. Op alle gebieden zijn wij no-nonsense, scherp en onderscheidend. En op elk terrein hebben wij specialisten in huis. Neemt u voor een onafhankelijk advies contact op met 085-2736338.
-
2Is het ook mogelijk in andere media te adverteren?De Advertentiegroothandel bedient niet alleen klanten die willen adverteren in de krant of outdoor zichtbaar willen zijn. Wij hebben ook specialisten in radio- en televisiereclame, online advertenties en social media. Omdat deze producten moeilijk zijn te vergelijken en te standaardiseren, zijn deze niet op onze site vermeld. Dit neemt niet weg dat u via de Advertentiegroothandel interessante voordelen kunt behalen. Weet u precies welk type reclame u wilt inzetten, dan raden wij u aan een offerte aan te vragen via de website. Binnen één werkdag ontvangt u van ons een prijsopgave. Wilt u liever een vrijblijvend advies over welk medium u wanneer het beste kunt inzetten? Neem dan contact met ons op: 085-2736338.
-
3Het medium waarin ik wil adverteren staat niet op de site. Kan ik nu niet adverteren?
Op onze site staan de tarieven van alle dagbladen, nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten van Nederland. Ook vindt u een compleet overzicht van de belangrijkste buitenreclame objecten. Toch kan het zijn dat titels of objecten die u op deze site verwacht niet (makkelijk) vindbaar zijn of dat u in een bepaald vakblad wilt adverteren dat buiten het bereik van onze website valt. In dat geval raden wij u aan een offerte aan te vragen via de website. De Advertentiegroothandel werkt samen met alle uitgevers en exploitanten in Nederland en kan u binnen één werkdag voorzien van een prijsopgave mét korting op de standaardtarieven.
-
4Hoe kan ik prijzen van verschillende media vergelijken?
Er zijn verschillende zoekfuncties op de website.
Met het invulveld “Zoek op plaatsnaam/postcode” vindt u, afhankelijk van het menu (kranten/buitenreclame) dat u heeft gekozen, de tarieven van buitenreclame objecten in uw gemeente of de beschikbare kranten. De tarieven van een specifieke krant zijn te raadplegen door een krant te selecteren.Met het invulveld “Zoek op krant” vindt u de tarieven van de door u gekozen krant.
Voor kranten is er een extra zoekfunctie bovenaan de krantenpagina die u helpt snel een vergelijking te maken tussen de kranten in uw gemeente. Door in de drop-down lijstjes vier simpele keuzes te maken (gewenst bereik, type advertentie, verfijning bereikkeuze, gewenst formaat) krijgt u een overzicht van oplage en tarieven van alle kranten die binnen uw selectie vallen.
Door het selecteren van een advertentieformaat uit een van de tarievenoverzichten, gaat u naar het bestelproces, waar u de mogelijkheid krijgt onder andere exact formaat, kleur en plaatsingsdatum te kiezen. -
6Zijn de prijzen inclusief BTW?Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW.
-
7Heb ik een account nodig?
De kracht van de Advertentiegroothandel zit hem onder meer in de snelheid en het gemak waarmee een advertentie of reclame-uiting geplaatst kan worden. Het is werkelijk een fluitje van een cent. Wij willen u daarom niet lastig vallen met een omslachtige registratieprocedure. De eerste keer dat u bij ons bestelt, wordt aan uw mailadres automatisch een account gekoppeld. U krijgt de gegevens per mail opgestuurd, zodat u altijd inzicht heeft in de status van uw order(s).
-
8Kan de Advertentiegroothandel mijn bestanden opmaken?
Advertentiegroothandel werkt samen met meerdere deskundige grafische vormgevers en DTP’ers. Zij laten zich graag inspireren door uw wensen en ervaring. U kunt direct na uw bestelling uw logo’s en beeldmateriaal samen met de gewenste advertentietekst (bij voorkeur in een apart Microsoft Word-bestand) uploaden. U krijgt dan een kant en klaar concept ontwerp voorgelegd. Let op dat uw beeldmateriaal een resolutie van minimaal 300 dpi heeft (voor sommige buitenreclame objecten geldt zelfs 450 dpi) om korrelige weergave te voorkomen.
-
9Hoe lever ik mijn materiaal aan?U kunt uw bestand(en) direct na het afronden van de bestelling aanleveren. Wij bieden hiervoor de volgende mogelijkheden:
- Direct na het voltooien van het bestelproces komt u in een WeTransfer scherm waarin u het bestand of de bestanden kunt uploaden.
- U kunt uw bestand(en) per mail (maximaal 10 MB) versturen naar opmaak@advertentiegroothandel.nl onder vermelding van uw ordernummer.
Advertentiegroothandel werkt samen met meerdere deskundige grafische vormgevers en DTP’ers. Zij laten zich graag inspireren door uw wensen en ervaring. U kunt direct na uw bestelling uw logo’s en beeldmateriaal samen met de gewenste advertentietekst (bij voorkeur in een apart Microsoft Word-bestand) uploaden. U krijgt dan een kant en klaar concept ontwerp voorgelegd. Let op dat uw beeldmateriaal een resolutie van minimaal 300 dpi heeft (voor sommige buitenreclame objecten geldt zelfs 450 dpi) om korrelige weergave te voorkomen. -
10Kan ik met dezelfde advertentie in meerdere kranten tegelijk adverteren?
Als u in meerdere kranten tegelijk wilt adverteren, dient u deze een voor een te selecteren. Zodra ze allemaal in uw winkelwagen staan, rond u uw bestelling af. U kunt vervolgens wel één en dezelfde opmaak gebruiken voor alle titels. Geef bij het uploaden of aanleveren van uw bestand(en) aan dat u de opmaak voor uw gehele bestelling wilt gebruiken. Na handmatige controle door onze medewerkers zullen wij de status van uw bestelling wijzigen in “Materiaal ontvangen”.
-
11Ik zou mijn advertentie graag op de voorpagina van de krant willen laten plaatsen, kan dat?
Het plaatsen van een advertentie op een specifieke pagina, zoals de voorpagina of een redactiepagina, brengt over het algemeen meerkosten met zich mee. Ook is het formaat voor deze redactiepagina’s nog wel eens afwijkend van de formaten op advertentiepagina’s. Een specifieke plek in de krant is voor ons daarom maatwerk. Wilt u van tevoren de kosten weten, dan kunt u het beste een offerte aanvragen via de website. Binnen één werkdag ontvangt u van ons een prijsopgave. Een alternatief is uw bestelling te voltooien en in het opmerkingenveld aan te geven dat u een voorkeur voor een bepaalde redactiepagina heeft. Wij kunnen u dan de eventuele meerkosten doorgeven.
-
12Ik zie dat ik personeelsadvertenties kan doorplaatsen op vacaturesites. Kan ik ook uitsluitend adverteren op vacaturebanken?
De doorplaatsing van personeelsadvertenties op vacaturesites is een vast onderdeel van ons bestelproces. Het is echter ook mogelijk uw personeelsadvertentie online te plaatsen als u niet in een krant wilt adverteren. Wilt u hiervan gebruik maken, neem dan contact met ons op (085-2736338) of vul ons offerteformulier in.
-
13Welke betaalmogelijkheden zijn er?Wij bieden nieuwe klanten de mogelijkheid om via iDeal (bedragen tot 10.000 euro) of PayPal te betalen. Heeft u al vaker bij ons besteld? Dan behoort eventueel betaling op rekening tot de mogelijkheden. Wanneer u kiest voor iDeal krijgt u aan het einde van het bestelproces een link naar de iDeal betaalpagina. Bij reservering van buitenreclame controleren wij eerst de beschikbaarheid van de door u gekozen objecten, voordat wij u een link naar de betaalpagina per e-mail sturen. Kies op de betaalpagina uw eigen bank. U logt daarna met internetbankieren in op uw eigen rekening. Uw bank zal om een code vragen om de betaling te bevestigen. Nadat u deze code heeft ingevoerd is de betaling voldaan. Indien u betaalt met PayPal wordt de betaling doorgestuurd naar uw PayPal account. U vult uw e-mailadres en wachtwoord in en de transactie is afgerond. De betaallink gemist? Niets aan de hand. Als wij geen betaling van u hebben ontvangen, ontvangt u van ons een mail met een link naar de betaalpagina. Ook kunt u via uw accountpagina de order alsnog betalen. Betaling op rekening is slechts mogelijk voor bedrijven na goedkeuring van onze financiële administratie. U wordt dan verzocht uw meest recente jaarcijfers en een uittreksel uit de Kamer van Koophandel te overleggen. Hiervoor kunt u telefonisch contact opnemen met 085-2736338 en vragen naar de financiële administratie. Bij overschrijding van de betalingstermijn (14 dagen) vervalt de mogelijkheid op rekening te betalen.
-
14Is de gekozen plaatsingsdatum gegarandeerd?
Ons systeem berekent op basis van de aanleverdeadlines van de uitgever de eerst mogelijke plaatsingsdatum. Direct na uw bestelling leggen wij de plaatsingsdatum bij de uitgever vast. In 99% van de gevallen is deze gegarandeerd. U dient dan wel binnen twee uur uw ontwerp aan te leveren. In het geval u kiest voor opmaak door de Advertentiegroothandel, houden wij één werkdag speling voor de opmaak en goedkeuring van het ontwerp. Indien uw goedkeuring langer op zich laat wachten, kan dit gevolgen hebben voor de gewenste plaatsingsdatum. Bij buitenreclame houden wij een slag om de arm. Het kan zijn dat de geselecteerde objecten reeds gereserveerd zijn. U krijgt hier na uw reservering zo snel mogelijk terugkoppeling over. Pas na bevestiging van de exploitant wordt de reservering definitief.
-
15Hoe weet ik wat de status van mijn order is?
U kunt inloggen onder het kopje ‘Ik wil inloggen’. Onder het kopje ‘Orderstatus’ ziet u snel en eenvoudig wat de status van uw order is. Bij elke statuswijziging ontvangt u van ons een e-mail. Voor een toelichting van de verschillende statussen klik hier.
-
16Hoe weet ik of mijn advertentie in de krant heeft gestaan of mijn buitenreclame campagne heeft plaats gevonden?
In de meeste gevallen ontvangen wij van de uitgever de pagina van de krant waarop uw advertentie heeft gestaan. Buitenreclame exploitanten sturen ons vaak één of meer foto's van uw uiting. Als dit ‘bewijsnummer’ bij ons binnen komt, wordt het opgeladen in uw account.
Mochten wij geen bewijsnummer ontvangen, dan kunnen wij dit op uw verzoek opvragen. Let op: sommige uitgevers verbinden hier kosten aan, die wij aan onze klanten doorberekenen. Is uw advertentie onverhoopt niet in de krant verschenen, dan zullen wij voor u een klacht indienen bij de uitgever. In dit geval zullen wij direct contact met u opnemen om compensatie en/of herplaatsing te bespreken.
-
17Krijg ik korting als ik vaker of in meerdere kranten tegelijk wil adverteren?Sommige uitgevers hanteren aangepaste tarieven voor meerdere plaatsingen per jaar. Indien u van plan bent op reguliere basis te adverteren, neemt u dan contact met ons op, dan bekijken wij de mogelijkheden voor u.